Ochrana osobných údajov

Informácie o ochrane a spracúvaní osobných údajov spoločnosťou DIPA s.r.o. podľa § 19 a nasl. zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Zákon o ochrane osobných údajov“) v súlade s článkami č. 13 a 14 Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady EÚ č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej len ako „Nariadenie GDPR“)

1. PREVÁDZKOVATEĽ OSOBNÝCH ÚDAJOV
Všetky práva a povinnosti prevádzkovateľa, ako aj Vás ako dotknutej osoby sú upravené v Zákone o ochrane osobných údajov v súlade s Nariadením GDPR, ktoré prevádzkovateľ dôsledne dodržiava. Prevádzkovateľom osobných údajov je osoba, ktorá vymedzí účel a prostriedky spracúvania osobných údajov a spracúva osobné údaje vo vlastnom mene. Prevádzkovateľom Vašich osobných údajov je spoločnosť DIPA s.r.o. so sídlom Dr. I .Horvátha 887/30, 905 01 Senica, IČO: 36 279 188, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 17989/T (ďalej len „Prevádzkovateľ“). Kontaktné údaje: E-mail: dipa@danada.sk Telefónne číslo: 0905602674. Prevádzkovateľ má poverenú osobu, ktorá dohliada na riadne spracúvanie osobných údajov a na ktorú sa môžete kedykoľvek obrátiť, a to písomne na adrese Dr. I. Horvátha 887/30, 905 01 Senica alebo elektronicky na emailovej adrese dipa@danada.sk. Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje v súlade so Zákonom o ochrane osobných údajov a Nariadením GDPR.

2. ROZSAH A KATEGÓRIE SPRACÚVANÝCH OSOBNÝCH ÚDAJOV
Rozsah spracúvaných osobných údajov je určený príslušnými právnymi predpismi, ďalej vyplýva priamo alebo nepriamo z uzatvorenej mandátnej zmluvy prípadne inej zmluvy, ako aj ďalšej zmluvnej dokumentácie alebo je uvedený v súhlase so spracúvaním osobných údajov. Osobné údaje Prevádzkovateľ spracúva v takom rozsahu, aký je nevyhnutný na splnenie účelu ich spracúvania. Ide najmä o údaje súvisiace s totožnosťou a kontaktné údaje t.j. titul, meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu, dátum narodenia, rodné číslo, e-mail a telefónne číslo, ako aj všetky osobné údaje potrebné pre plnenie povinností Prevádzkovateľa ako splnomocneného zástupcu.

3. ZDROJE OSOBNÝCH ÚDAJOV
Osobné údaje uvedené v predchádzajúcom bode 2 získavame priamo od Vás ako dotknutej osoby. V prípade, ak nie sú osobné údaje získané priamo od Vás ako dotknutej osoby, osobné údaje môžu pochádzať z verejne dostupných zdrojov, registrov a evidencií alebo môžu pochádzať od tretích osôb, ktoré boli oprávnené alebo povinné Vaše osobné údaje Prevádzkovateľovi poskytnúť.

4. ÚČEL SPRACÚVANIA
Ak sú osobné údaje spracúvané v súvislosti s plnením zmluvných povinností Prevádzkovateľa, oprávneným záujmom Prevádzkovateľa alebo podľa osobitného predpisu alebo medzinárodnej zmluvy, ktorou je Slovenská republika viazaná, účel spracúvania súvisí najmä s nasledujúcimi činnosťami: - poskytovanie inžinierskych služieb; - spracúvanie osobných údajov v rámci účtovníctva; - spracúvanie osobných údajov v súvislosti s plnením povinností vyplývajúcich z pracovnoprávneho vzťahu; - evidencia a archivovanie; - výkon vnútorného auditu, výkon preverenia súladu vykonávanej činnosti s právnymi predpismi a pod.

5. PRÁVNY ZÁKLAD
Právnym základom na spracúvanie osobných údajov je plnenie zákonnej povinnosti (najmä podľa Zákona o advokácii, ďalej napr. podľa zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, podľa zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, zákona č. 71/1967 Zb. Správny poriadok v znení neskorších predpisov, podľa Zákona o ochrane osobných údajov), plnenie zmluvných povinností najmä na základe mandátnej zmluvy, ochrana práv a právom chránených záujmov Prevádzkovateľa a súhlas dotknutej osoby (napr. pre účely marketingu) a iné. Ak odmietnete poskytnúť Prevádzkovateľovi osobné údaje požadované pre účel uzatvorenia zmluvy resp. plnenia zmluvných alebo zákonných povinností Prevádzkovateľa, Prevádzkovateľ s Vami nebude môcť uzatvoriť zmluvu, ani plniť ďalšie povinnosti, ktoré môžu vyplývať z osobitných zákonov a pod.

6. COOKIES A AUTOMATIZOVANÉ ROZHODOVANIE PRI SPRACÚVANÍ OSOBNÝCH ÚDAJOV
Súbor cookie je malý textový súbor, ktorý webová lokalita ukladá vo Vašom počítači alebo mobilnom zariadení pri jej prehliadaní. Cookies zaznamenávajú Vaše kroky na webovej lokalite, takže pri ďalšej návšteve ste pomocou nich od ostatných užívateľov odlíšení a internetová stránka dokáže efektívnejšie reflektovať Vaše potreby a zľahčiť tak Váš pohyb po našej stránke. Tieto informácie sú anonymné a využívame ich len vo veľmi obmedzenom rozsahu za účelom zlepšovania našich služieb a zabezpečenie správneho fungovania našich internetových stránok. Nesnažíme sa identifikovať jednotlivých návštevníkov. Súbory cookies môžete kontrolovať aj vymazať podľa Vášho uváženia. Môžete vymazať všetky súbory cookies uložené vo svojom počítači a väčšinu prehliadačov môžete nastaviť tak, aby ste im znemožnili ich ukladanie. V takomto prípade však pravdepodobne budete musieť pri každej návšteve webovej lokality manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby a funkcie nebudú fungovať. Pre nastavenie súborov cookies v prehliadačoch je potrebné použiť príslušnú dokumentáciu daného prehliadača. Prevádzkovateľ nevykonáva v rámci svojej činnosti automatizované spracúvanie vo vybraných procesoch. Automatizované spracúvanie je také spracúvanie osobných údajov, pri ktorom sú používané výhradne automatické informačné systémy (napríklad softvér a pod.) alebo webové aplikácie a pod. Prevádzkovateľ nevyužíva automatizované spracúvanie osobných údajov na automatizované individuálne rozhodovanie ani profilovanie.

7. DOBA SPRACÚVANIA A UCHOVÁVANIA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Prevádzkovateľ je oprávnený spracúvať osobné údaje dotknutých osôb po dobu stanovenú podľa príslušných právnych predpisov. Spracúvanie osobných údajov na základe súhlasu je možné len počas doby, na ktorú bol súhlas udelený. V prípade udelenia súhlasu je súhlas udelený Prevádzkovateľovi na obdobie trvania zmluvného vzťahu a na nasledujúcich 5 rokov od ukončenia zmluvného vzťahu alebo do momentu odvolania súhlasu. Po uplynutí príslušnej doby budú osobné údaje vymazané, ak ich uchovávanie nebude vyžadované v zmysle príslušných právnych predpisov Slovenskej republiky.

8. PRÍSTUP K OSOBNÝM ÚDAJOM, KATEGÓRIE PRÍJEMCOV OSOBNÝCH ÚDAJOV A PRENOS OSOBNÝCH ÚDAJOV DO TRETÍCH KRAJÍN
Osobné údaje klientov a iných fyzických osôb sprístupňuje Prevádzkovateľ len v nevyhnutnej miere a vždy pri dôslednom splnení povinnosti zachovania mlčanlivosti príjemcov údajov, ktorými môžu byť zamestnanci, ktorých Prevádzkovateľ poveruje vykonaním jednotlivých úkonov zabezpečovaných služieb.

9. PRÁVA DOTKNUTEJ OSOBY PRI SPRACÚVANÍ OSOBNÝCH ÚDAJOV
Dotknutá osoba si môže pri spracúvaní osobných údajov uplatniť nasledujúce práva: - právo na prístup a na informácie k svojím osobným údajom, - právo na opravu osobných údajov, - právo na výmaz osobných údajov, - právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov, - právo na prenosnosť osobných údajov, - právo namietať proti spracúvaniu osobných údajov, - právo na neúčinnosť automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania, - právo kedykoľvek odvolať súhlas (ak je súhlas právnym základom spracúvania), - právo podať návrh na začatie konania dozornému orgánu t.j. Úradu na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, so sídlom Hraničná 12, 820 07 Bratislava 27, Slovenská republika, kontaktné údaje: +421 2 3231 3214, e-mail: statny.dozor@pdp.gov.sk. Dotknutá osoba si uvedené práva môže uplatniť v súlade so Zákonom o ochrane osobných údajov a Nariadením GDPR, ako aj ďalšími príslušnými právnymi predpismi. Vyjadrenia a prípadné informácie o prijatých opatreniach Prevádzkovateľ poskytne čo najskôr, najneskôr však do jedného mesiaca od doručenia žiadosti. V odôvodnených prípadoch s ohľadom na komplexnosť a počet žiadostí, môže Prevádzkovateľ túto lehotu predlžiť o ďalšie dva mesiace, a to aj opakovane. Prevádzkovateľ je povinný Vás informovať o každom takom predĺžení do jedného mesiaca od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi predĺženia lehoty. Voči Prevádzkovateľovi si môžete svoje práva uplatniť prostredníctvom písomnej žiadosti na adrese sídla Prevádzkovateľa: Dr. I. Horvátha 887/30, 905 01 Senica alebo elektronicky na emailovej adrese dipa@danada.sk.

10. ODVOLANIE SÚHLASU SO SPRACÚVANÍM OSOBNÝCH ÚDAJOV
Súhlas so spracúvaním osobných údajov je založený na princípe dobrovoľnosti t.j. súhlas môžete kedykoľvek odvolať prostredníctvom e-mailu zaslaného na e-mailovú adresu dipa@danada.sk , s uvedením Vašich osobných údajov minimálne v rozsahu meno a priezvisko, adresa bydliska spolu s informáciou, že si neželáte, aby Prevádzkovateľ spracúval Vaše osobné údaje. V prípade, ak máte akékoľvek otázky alebo pripomienky k spracúvaniu Vašich osobných údajov, kontaktujete nás prosím prostredníctvom e-mailu na e-mailovej adrese: dipa@danada.sk.

11. AKTUÁLNA LEGISLATÍVA V OBLASTI OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV
Aktuálne znenie zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov je Vám v prípade k dispozícii prostredníctvom nižšie priloženého odkazu: https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy/SK/ZZ/2018/18/20180525 . Aktuálne znenie Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady EÚ č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica č. 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) je Vám k dispozícii prostredníctvom nižšie priloženého odkazu: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/SK/TXT/HTML/?uri=CELEX:32016R0679&from=SK.  

DIPA, s.r.o.
Dr. I. Horvátha 887/30, 905 01 Senica
dipa@danada.sk
+421 905 602 674